Στο πλαίσιο του καινοτόμου έργου e-Twinning «Virtual Friendship Olympics» οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 24ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας συνεργάστηκαν με τους μαθητές του πολωνικού σχολείου Jerzy Kukuczka school in Poznań SP58 με θέμα τους εικονικούς Ολυμπιακούς Αγώνες. Στόχος του έργου ήταν όχι μόνο η προώθηση του αθλητικού ιδεώδους και του «ευ αγωνίζεσθαι», αλλά και η ενίσχυση της πολιτισμικής ανταλλαγής και της διαπολιτισμικής κατανόησης μεταξύ των μαθητών.
Η
δράση περιλάμβανε δύο βασικούς άξονες: τη συμμετοχή των μαθητών σε κοινά
εικονικά αθλήματα και την παρουσίαση παραδοσιακών παιχνιδιών από τις χώρες τους
αλλά και άλλων χωρών. Μέσω σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, οι μαθητές
διαγωνίστηκαν σε επιλεγμένα αθλήματα όπως το άλμα εις μήκος χωρίς φόρα, τη
«σανίδα» και αγώνες ταχύτητας (50 meter shuttle run), καταγράφοντας
τις επιδόσεις τους και συγκρίνοντάς τες διαδικτυακά. Παρά το γεγονός ότι οι
αγώνες ήταν εικονικοί, το πνεύμα του συναγωνισμού και της συνεργασίας ήταν
έντονο, ενώ κυριάρχησε η αίσθηση του σεβασμού και της φιλίας μεταξύ των
μαθητών.
Ένα
από τα πιο ενδιαφέροντα και δημιουργικά αποτελέσματα του έργου ήταν η
παρουσίαση παραδοσιακών παιχνιδιών. Οι μαθητές κλήθηκαν να αναζητήσουν, να
καταγράψουν και να παρουσιάσουν παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στις πατρίδες
τους παλιότερα – όπως το "τζαμί"
στην Ελλάδα , το "two balls" στην Πολωνία και το αμερικάνικο «dodgeball». Η
ανταλλαγή αυτών των πολιτισμικών στοιχείων ενίσχυσε την κατανόηση του
διαφορετικού, καλλιέργησε τον σεβασμό στην πολιτισμική ποικιλομορφία και
ενδυνάμωσε την έννοια της ευρωπαϊκής ταυτότητας.
Οι
μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε τηλεδιασκέψεις με συμμαθητές τους
από την Πολωνία. Κατά τη διάρκεια αυτών των διαδικτυακών συναντήσεων,
γνωρίστηκαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν πληροφορίες για τις καθημερινές τους
συνήθειες, τα ενδιαφέροντά τους και το σχολικό τους περιβάλλον, ενώ είχαν την
ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας,
ενισχύοντας έτσι τις γλωσσικές τους δεξιότητες.
Οι
τηλεδιασκέψεις περιλάμβαναν κουίζ γνώσεων και διαδραστικά παιχνίδια, τα οποία
βοήθησαν τους μαθητές να διασκεδάσουν και να συνεργαστούν με ευχάριστο και
δημιουργικό τρόπο. Με αυτόν τον τρόπο, αναπτύχθηκε ένα θετικό κλίμα
αλληλεπίδρασης, όπου τα παιδιά ένιωσαν πως ανήκουν σε μια ευρύτερη,
πολυπολιτισμική κοινότητα.
Κάθε
σχολείο παρουσίασε με περηφάνια τη δική του εκπαιδευτική μονάδα, μέσα από
ψηφιακές παρουσιάσεις, βίντεο και φωτογραφίες, προσφέροντας στους υπόλοιπους
συμμετέχοντες μια ματιά στην καθημερινή τους σχολική ζωή . Παράλληλα, οι
μαθητές μίλησαν για το αγαπημένο τους άθλημα, εξηγώντας γιατί το έχουν επιλέξει
και πώς τους βοηθά να διατηρούν την υγεία και την ευεξία τους.
Τέλος,
μέσα στο εορταστικό πνεύμα των Χριστουγέννων, τα παιδιά αντάλλαξαν
χριστουγεννιάτικες κάρτες, που είχαν ετοιμάσει με πολλή φαντασία και μεράκι.
Αυτή η χειρονομία προσέδωσε μια πιο προσωπική και συναισθηματική διάσταση στο
έργο, καλλιεργώντας το αίσθημα της φιλίας και της αλληλεγγύης ανάμεσα σε
μαθητές που μπορεί να βρίσκονταν μακριά γεωγραφικά, αλλά ένιωσαν κοντά μέσα από
τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια.
Τα
αποτελέσματα του έργου ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντικά. Οι μαθητές ανέπτυξαν
δεξιότητες συνεργασίας, εν-συναίσθησης και ψηφιακού εγγραμματισμού. Παράλληλα, μέσα από τη συμμετοχή τους,
απέκτησαν γνώσεις γύρω από την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και το πνεύμα του
αθλητισμού. Οι εκπαιδευτικοί παρατήρησαν αύξηση του ενδιαφέροντος των παιδιών
για τη φυσική αγωγή και τη γνωριμία με άλλες κουλτούρες, ενώ οι κοινότητες των
σχολείων ενισχύθηκαν μέσα από τις διακρατικές δράσεις.
Συνοψίζοντας,
το έργο e-Twinning «Virtual Friendship Olympics»
αποδείχθηκε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να συνδυάσουν τον αθλητισμό
με την πολιτισμική ανταλλαγή, να μάθουν παίζοντας και να δημιουργήσουν γέφυρες
φιλίας πέρα από τα σύνορα. Η επιτυχία του έργου δείχνει τον δρόμο για
περισσότερες δράσεις που προωθούν τη συνεργασία, την καινοτομία και τον σεβασμό
στη διαφορετικότητα.
ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου