Κανονισμός Λειτουργίας

24ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2023-2024

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

24ο 11/θέσιο Δημοτικό Σχολείο  Χαλκίδας

Διεύθυνση A/θμιας Εκπ/σης Εύβοιας

 

 

Κωδικός  Σχολείου (ΥΠAIΘ)

 

9120426

 

  

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)

Τέρμα οδού Μανταρινιάς-Άγιοι Ανάργυροι

34100   Χαλκίδα

 

Τηλέφωνο

2221043240 (Διευθυντής)

2221300324 (Εκπαιδευτικοί)

 

 

 

 

e-mail

mail@24dim-chalk.eyv.sch.gr

 

Ιστολόγιο

 

http://24dhmchalk.blogspot.com

 

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

 

Αυξωνίδης Αριστείδης

 

Υποδιευθύντρια

 

Μπλατσιώτη Αφένδρα

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Μπλέτσας Χρήστος

 

 

Εισαγωγή      

 

     Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020), ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021, επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

     Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

 

     Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας. Έχει εγκριθεί από το Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή  Εκπαίδευσης.

     Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στο ιστολόγιο του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

     Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

 

     Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στην σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.

     Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

     Για το σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε, συζητήθηκε και εφαρμόζεται στο σχολείο μας ο παρακάτω εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας.

 

1.     Εγγραφή

 

  • Η εγγραφή των μαθητών γίνεται μέσα στο χρονικό περιθώριο που ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία.
  • Τα δικαιολογητικά εγγραφής που απαιτούνται αναρτώνται στην είσοδο και στο ιστολόγιο (http://24dhmchalk.blogspot.com) του σχολείου ενώ με φροντίδα του Διευθυντή ενημερώνονται τα Νηπιαγωγεία που τροφοδοτούν το σχολείο με μαθητές.
  • Οι γονείς πρέπει να φροντίζουν για την έγκαιρη συλλογή των απαραίτητων δικαιολογητικών εγγραφής των παιδιών τους.

 

2.     Η φοίτηση των μαθητών

 

     Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.

 

  • Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι υποχρεωτική.
  • Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος – ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές  εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.α.) .
  • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.α).
  • Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο, μετά από απουσία δύο (2) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.
  • Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει την ίδια μέρα τον δάσκαλο της τάξης ή τον Διευθυντή.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (ΑΔΥΜ) από τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ Τάξεων.

 

3.     Προσέλευση-παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση

 

Άφιξη στο σχολείο

 

·       Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως 8:15 από την κεντρική  είσοδο του σχολείου.

·       Η έγκαιρη προσέλευση  βοηθά στη εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος και όχι στη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου.

·       Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως. Είναι αυτονόητο ότι για την ασφάλεια των μαθητών τηρούν τις οδηγίες της σχολικής τροχονόμου, καθώς επίσης και του εκπαιδευτικού που εφημερεύει στην είσοδο του σχολείου.

·       Για λόγους ασφαλείας  των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η πόρτα θα κλείνει με το χτύπημα του κουδουνιού στις 8.15.

 

 

 

Προσευχή

 

·       Όλοι οι μαθητές συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

 

Διδασκαλία

 

·       Έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου 8:15 και λήξη 13:15 για όλες τις τάξεις.

·       Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος στις 13:15 και λήξη 16:00.

 

Διάλειμμα

 

  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Όλοι βγαίνουν στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται ως χώρος διαλείμματος οι διάδρομοι του ισογείου, ή όπως αλλιώς αποφασίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
  • Οι μαθητές σχηματίζουν σειρά στο κυλικείο για την προμήθεια του κολατσιού τους χωρίς εντάσεις και επιτηρούνται από τους εφημερεύοντες δασκάλους.

            Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων,

            αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν

            χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν,                                          απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

        Τα διαλείμματα θα πραγματοποιούνται την ίδια ώρα για όλες τις τάξεις, επειδή το σχολείο διαθέτει μεγάλους αύλειους  χώρους έκτασης 300 και πλέον τετραγωνικών για κάθε τάξη και υπάρχει δυνατότητα επαρκούς οριοθέτησής τους. Τις ημέρες που έχει βροχή ή χιόνι η εφημερία θα γίνεται στις τάξεις με την εποπτεία του εκπαιδευτικού που είχε την τελευταία ώρα μάθημα. Για να εξυπηρετηθούν οι μαθητές για το γεύμα τους από το κυλικείο θα διατεθεί ο μισός χρόνος των διαλειμμάτων για τις τάξεις του ισογείου και ο μισός για τις τάξεις του πρώτου ορόφου με την επιτήρηση των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.

 

 

Γενικές οδηγίες

 

  • Οι μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα αποχωρούν με βάση τη σχετική δήλωση που έχουν κάνει οι γονείς-κηδεμόνες τους. Όλες τις άλλες ώρες η είσοδος του σχολείου παραμένει κλειστή.
  • Κανένας μαθητής δεν επιτρέπεται να βγαίνει από το σχολείο ή την αυλή, αν δεν έχει ειδική άδεια των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ή της Διεύθυνσης.
  • Κανένας μαθητής δεν επιτρέπεται να μπαίνει στα Γραφεία χωρίς σοβαρό λόγο. Για οποιοδήποτε θέμα, τα παιδιά πρέπει να απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
  • Στη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται η μπάλα για λόγους ασφάλειας των μαθητών.
  • Οι μαθητές φροντίζουν να μη χάνουν τα φυλλάδια εργασιών και τις ανακοινώσεις που τους χορηγεί το σχολείο.
  • Οι μαθητές έχουν καθημερινά στην τσάντα τους τα βιβλία και τα τετράδια που προβλέπονται από το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Οι μαθητές που δανείζονται βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου οφείλουν να τα επιστρέψουν στον προβλεπόμενο χρόνο και σε καλή κατάσταση. Όποιος δεν επιστρέφει, για οποιονδήποτε λόγο, το βιβλίο που έχει δανειστεί είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.

 

 

Αποχώρηση από το σχολείο

 

  • Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρία άδεια.  Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της.
  • Έκτακτη αποχώρηση μαθητή γίνεται μόνο από την κεντρική είσοδο όπου υπάρχει κουδούνι, ώστε να ειδοποιηθεί το σχολείο, πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής.
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
  • Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει. Σε περίπτωση που γονείς,  συστηματικά καθυστερούν να προσέλθουν για την παραλαβή των παιδιών τους, αρχικά γίνονται συστάσεις και ενημερώνεται και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Αν το πρόβλημα συνεχίζεται ενημερώνονται οι αρχές, που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.
  • Οι μεταφερόμενοι μαθητές με το σχολικό λεωφορείο, επιβιβάζονται με ασφάλεια σε αυτό, σε συνεργασία της Σχολικής τροχονόμου και της Συνοδού.
  • Η αποχώρηση των μαθητών του πρωινού και του ολοήμερου τμήματος, γίνεται στο τέλος του ωραρίου κάθε ημέρας από την κεντρική  έξοδο του σχολείου, για όλες τις τάξεις, επειδή σε αυτή την είσοδο υπάρχει η Σχολική Τροχονόμος και το Σχολικό Λεωφορείο για τους μεταφερόμενους μαθητές. Όλες τις άλλες ώρες οι πόρτες του σχολείου παραμένουν κλειστές. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους,  περιμένουν έξω από την κεντρική είσοδο  του σχολείου, σύμφωνα με το σχέδιο της Τροχαίας για τη λειτουργία της Σχολικής Τροχονόμου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας θα παραμένουν στο αίθριο της κεντρικής εισόδου Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμα τους αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

 

 

 

 Σχολική τροχονόμος

 

   Για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών έχει τοποθετεί Σχολική Τροχονόμος και υπάρχει σηματοδότηση και διαβάσεις πεζών στην κεντρική είσοδο του σχολείου. Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις της Σχολικής Τροχονόμου.

 

4.     Συμπεριφορά μαθητών/τριών-Παιδαγωγικός έλεγχος-Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

        Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων και η ανάπτυξη θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος.

 

        Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.

 

        Οι μαθητές μιλούν πάντα με ευγένεια προς τους συμμαθητές τους και με σεβασμό προς τους δασκάλους και όλους όσοι εργάζονται στο σχολείο.

 

        Οι μαθητές για οποιοδήποτε πρόβλημα τους απευθύνονται πρώτα στον υπεύθυνο δάσκαλο του τμήματός τους, κατόπιν και αφού δε λυθεί το πρόβλημά τους, στον Διευθυντή του σχολείου.

 

        Σε κάθε περίπτωση αποκλίνουσας συμπεριφοράς ,το σχολείο ζητά τη συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος.

 

        Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, αντιμετωπίζονται με παιδαγωγικούς όρους.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με το Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, την Επιστημονική Ομάδα του σχολείου και το Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

           

5.     Σχολικές Εκδηλώσεις-Δραστηριότητες

 

    Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 Σίτιση μαθητών

       Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε ύστερα από εισήγηση του Σχολικού Συμβουλίου (Πρακτικό 1/ 14-09-2022 μέχρι τη συγκρότηση και τη συνεδρίαση του νέου Σχολικού Συμβουλίου σχετικά με το πλαίσιο υλικοτεχνικής οργάνωσης) τον τρόπο υλοποίησης της «Διατροφικής Αγωγής» των μαθητών/τριών που εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα (άρθρο 79 του νόμου 4589/2019 (Α΄13 ) περ. ιβ, παρ. 16, αρ. 11 του ΠΔ 79/2017 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

       Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους, μέχρι την έναρξη των σχολικών γευμάτων και την ενυπόγραφη δήλωση συμμετοχής. Ο υπεύθυνος/η του Ολοήμερου Προγράμματος καθώς και οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τη διδακτική ώρα της Διατροφικής Αγωγής, βοηθούν και καθοδηγούν τους/τις μαθητές/τριες, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στους/στις μαθητές/τριες των μικρών τάξεων μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.

 

Επισκέψεις-γιορτές

 

   Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, για αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους δε κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογη κατά τη διάρκεια τους, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα.

 

  • Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ αν απαιτηθεί επιμήκυνση του χρόνου, αυτό θα γίνει εγκαίρως γνωστό στους γονείς ήδη από πριν.
  • Οι μαθητές δεν κουβαλούν μαζί τους κινητά ή ηλεκτρονικά παιχνίδια, αφενός διότι δε θα απολαύσουν την επίσκεψη αν απασχολούνται με τις συσκευές αυτές και αφετέρου, αν χάσουν κάποια συσκευή, η ευχάριστη εμπειρία της επίσκεψης θα μετατραπεί σε εφιάλτη, λόγω της απώλειας.
  • Στις σχολικές γιορτές των επισήμων σχολικών αργιών το ωράριο του σχολείου αναμορφώνεται, ορίζεται η διάρκειά τους, διαμορφώνεται το πρόγραμμά τους και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.
  • Οι μαθητές των Δ΄, Ε΄, και ΣΤ΄ τάξεων συμμετέχουν στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου & της 25ης Μαρτίου εκπροσωπώντας το σχολείο μας (ή όπως διαφορετικά αποφασίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων). Απουσία των μαθητών απ’ αυτές επιτρέπεται μόνο με την ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονιών τους.
  • Η παρουσία των μαθητών σε όλες τις εορτές και εκδηλώσεις σου σχολείου είναι υποχρεωτική. Οι γονείς υποχρεούνται να φροντίζουν για την έγκαιρη προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών.

 

   

 

6.     Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

 

Γονείς – κηδεμόνες

 

  • Οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλό της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων ή μετά από άδεια του Διευθυντή.
  • Διαβάζουν καθημερινά προσεκτικά τα mail, όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στην κεντρική είσοδο και στο ιστολόγιο του σχολείου http://24dhmchalk.blogspot.com) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στον διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
  • Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε το δάσκαλο της τάξης ή τον διευθυντή οι οποίοι θα διευθετήσουν το θέμα.
  • Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια.
  • Σε περίπτωση απουσίας μαθητή θα ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια σε περίπτωση μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο  (2221043240) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση από τον Δντή και το τηλέφωνο (222130324) στη διάθεσή σας για ενημέρωση από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης.
  • Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ενημερώνεται σχετικά ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

 

Οι γονείς – Κηδεμόνες:

 

  • Βεβαιώνονται ότι έχουν δώσει στους δασκάλους τα σωστά τηλέφωνα.
  • Σε κάθε αλλαγή αριθμού τηλεφώνου ενημερώνεται αμέσως ο δάσκαλος της τάξης.
  • Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του ή υπάρξει αλλαγή στο θέμα κηδεμονίας, πρέπει να ενημερωθεί αμέσως το σχολείο.
  • Τα όποια στοιχεία δοθούν από τον γονέα στο σχολείο είναι αυστηρώς προσωπικά.

 

Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου-οικογένειας.

 

  • Η ατομική υγιεινή και καθαριότητα των μαθητών είναι κύριο μέλημα των γονέων.
  • Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.
  • Οι μαθητές δεν επιτρέπονται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
  • Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές.

 

   Για το σχολικό έτος 2023-2024 και σύμφωνα με τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ, ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων η Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023. Το πρώτο τρίμηνο στις σχολικές μονάδες αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου.

 

 Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων-Φορείς

 

     Το Σχολείο βρίσκεται σε διαρκή και αγαστή συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τους φορείς που εμπλέκονται στη λειτουργία του Σχολείου, με διακριτούς για τον καθένα ρόλους.

 

Σχολικό Συμβούλιο

 

     Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο και το οποίο συγκροτείται σύμφωνα με άρθρο 107 του ν 4823/2021(Α΄167) και για τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύουν οι παρ. 1, 3 & 4.  Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

 

 

 

7.     Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.

 

• Όλα τα παιδιά φροντίζουν να προσέχουν να μην προκαλούν ζημιές στο κτίριο, στην αυλή και σε ολόκληρο τον εξοπλισμό του σχολείου (εποπτικά μέσα, χάρτες, θρανία, έπιπλα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αθλητικό υλικά κ.λπ.).

• Ο σεβασμός των μαθητών προς τα βιβλία πρέπει να θεωρείται δεδομένος και για αυτό είναι ανεπίτρεπτη η κακή χρήση, η κακοποίηση, η απαξίωση και ο ευτελισμός αυτών των σημαντικών δημιουργημάτων.

• Σε περίπτωση υλικής  φθοράς, με αποδεδειγμένη υπαιτιότητα μαθητή, η αποκατάσταση επιβαρύνει τον γονέα-κηδεμόνα. Οι μαθητές διατηρούν καθαρή την τάξη τους, την αυλή, τις τουαλέτες και γενικά όλους τους σχολικούς χώρους. Για την καθαριότητα του χώρου  όπου ζούμε είμαστε όλοι υπεύθυνοι.

   Όλοι μας πρέπει να συμβάλλουμε στην εξοικονόμηση ενέργειας στον χώρο του

σχολείου και γι’ αυτό δεν αφήνουμε τα φώτα ανοιχτά και τις βρύσες να τρέχουν άσκοπα.

 • Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας.

 • Σε κάθε περίπτωση που παρατηρήσουμε κάτι ασυνήθιστο σε ώρα λειτουργίας, ειδοποιούμε το σχολείο (τηλ. 22210 43240) ενώ εκτός ωραρίου (π.χ. Βράδυ, Σαββατοκύριακο, διακοπές κλπ.) ειδοποιούμε την Αστυνομία-Ασφάλεια (τηλ. 22210 24574 ή το 100 ή  το Διευθυντή 6974125822 )

 

8.     Πολιτική  προστασίας από πιθανούς κινδύνους

 

      Για την προστασία από σεισμούς και  φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

      Ο Διευθυντής/η Διευθύντρια ή ο Προϊστάμενος/η Προϊσταμένη του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

      Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

      Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

 

Αποδοχή εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας

 

     Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/ μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

     Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

 

     Ακολουθώντας τον κανονισμό του σχολείου μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι στη δημιουργία μιας υγιούς, δημιουργικής και ασφαλούς σχολικής κοινότητας!

 

                                               

                                                     Ο Διευθυντής

 

 

                                                Αυξωνίδης Αριστείδης

 

 

 

 

 

 

Εγκρίνεται

 Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

 

 

                  

 

                        ΟΡΦΑΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

 

Ημερομηνία :

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου