Σχέδιο δράσης 24ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας για Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχολικού έτους 2021-2022

 


 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

της Σχολικής Μονάδας

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+:

http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

24o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Σχολική μονάδα

24o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Αριθμός τμημάτων

10

Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας

204

Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας

24

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων

10 εκπαιδευτικοί τμημάτων και επιπλέον 3 συνεργάτες- εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, ανά τμήμα, ανάσχέδιο δράσης και  ανά θεματικό κύκλο

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και ΚαινοτομώΔημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

 

 

 


 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

 

Το όραμά μας

  Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιήσαμε ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σημειώνοντας παράλληλα τόσο τα δυνατά όσο και τα αδύνατα σημεία της σχολικής μονάδας , σε σχέση με την οργάνωση των δράσεων.

Πλεονεκτήματα

Το σχολείο διαθέτει:

·        Εκπαιδευτικούς με εμπειρία ετών, αλλά και όρεξη για δημιουργία και καινοτόμες δράσεις , με προσόντα και γνώστες της σύγχρονης τεχνολογίας.

·        Αναπτυγμένο εκπαιδευτικό και συνεργατικό κλίμα, με στόχο τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.

·        Διεύθυνση  υποστηρικτή , με ενσυναίσθηση και κοινωνικές δεξιότητες.

·        Εργαστήριο Πληροφορικής , με ικανοποιητικό τεχνολογικό  εξοπλισμό και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

·        Μεγάλος προαύλειος χώρος.

Μειονεκτήματα

·       Το κτίριο είναι κατασκευασμένο στο τέλος του οικισμού, ώστε να βρίσκεται εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες και σε παραβατικές συμπεριφορές.    

        

Ευκαιρίες

v  Η πεποίθησή μας ότι η εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων έχει θετικά αποτελέσματα σε όλους τους μαθητές και περισσότερο βοηθά τους μαθητές με ιδιαιτερότητες (π.χ. ανωριμότητα ,κοινωνικοσυναισθηματικές ελλείψεις , μαθητές ΡΟΜΑ)

v  Σύνδεση της μαθησιακής διαδικασίας με την ίδια τη ζωή και τις δεξιότητες της.

v  Αλληλεπίδραση των εκπαιδευτικών του σχολείου μεταξύ τους.

v  Βελτίωση του τρόπου διδασκαλίας μέσα από νέες θεματικές προς ένα πιο μαθητοκεντρικό μοντέλο.

v  Σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία.

v  Συνεργασία με  γονείς και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.

 

Εμπόδια

Ø  Οι συνθήκες της πανδημίας και όλα τα συνακόλουθα μέτρα που δυσχεραίνουν το έργο μας (αποστάσεις, χρήση μάσκας, περιορισμός εκδηλώσεων, εκπαιδευτικών διδακτικών επισκέψεων)

Ø  Έλλειψη οικονομικών πόρων.

 

 

  Συνεκτιμώντας τα παραπάνω αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τα δυνατά μας σημεία και να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε ή να μετατρέψουμε τις αδυναμίες μας σε πλεονεκτήματα.

  Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω αποφασίσαμε να διαμορφώσουμε το όραμα γενικού προσανατολισμού του σχολείου ,συνδέοντάς το με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συνυπολογίζοντας τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας ως εξής:

  Ζώντας σε μία εποχή έντονων πνευματικών, κοινωνικών, οικονομικών
περιβαλλοντικών αλλά και υγειονομικών προκλήσεων, καθίσταται
παράγοντας στρατηγικής σημασίας το σύγχρονο Σχολείο να διαμορφώνει ένα συγκεκριμένο όραμα που να μπορεί να ανταποκριθεί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

  Όραμά μας είναι η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα στην οποία εκπαιδευτικοί και μαθητές σε συνεργασία μεταξύ τους, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, ακολουθώντας τα δημοκρατικά ιδεώδη, δημιουργούν, καινοτομούν και οικοδομούν γνώση και μάθηση μέσα σ΄ ένα ευχάριστο περιβάλλον.

  Σύνδεση με φορείς της τοπικής κοινωνίας , καλλιεργώντας δεξιότητες του   21ου αιώνα, όπως η δημιουργική σκέψη , η κριτική σκέψη. Βασικό εργαλείο η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, έτσι ώστε να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας να γίνουν οι αυριανοί ενεργοί πολίτες με ψηφιακές δεξιότητες, κοινωνική και οικολογική συνείδηση , ενσυναίσθηση και γνώση των δικαιωμάτων τους , που θα ενδιαφέρονται για τη βελτίωση τόσο της δικής τους ζωής όσο και της κοινωνίας.

  Ο βασικός μας  στόχος θα είναι ένα Σχολείο, το οποίο θα επιδιώκει:
· Τη  δημιουργία ενός δημιουργικού, ανοικτού εκπαιδευτικού κλίματος.
· Την ευαισθησία για το περιβάλλον και αειφορία.
· Τη βιωματικότητα και την ενεργό συμμετοχή.
· Την συμπερίληψη η οποία αξιοποιεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές
προσεγγίσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στις διαφοροποιημένες
ανάγκες και ικανότητες των μαθητών, καλλιεργώντας δεξιότητες ζωής
και μάθησης.

  Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω είναι
ο ανοιχτός διάλογος, ο οποίος  θα στηρίζεται σε δημοκρατικές διαδικασίες που θα τυγχάνουν ευρείας αποδοχής και συναίνεσης, προσδίδοντας έναν διαχρονικό χαρακτήρα στο όραμα αυτό.

 

 

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

Αναφέρουμε

1)     Η ανάπτυξη της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών.

2)     Η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.

3)     Η επίλυση των προβλημάτων με ειρηνικό τρόπο.

4)     Η αλληλεγγύη , η ευαισθησία και ο εθελοντισμός.

5)     Η καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου.

6)     Συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου ,ώστε να
διαμορφώνεται το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και ν’ αλλάζει όπου κρίνεται αναγκαίο.

7)     Απόκτηση εμπειρίας , αλλά και θαυμάσιου εκπαιδευτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο.

8)     Η δημιουργική διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας.

9)     Η ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μας και οι ίσες ευκαιρίες για όλους.

10)  Διάχυση των αποτελεσμάτων στην κοινότητα : μαθητών , γονέων και τοπική κοινωνία.

 

 

 

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Περιγράφουμετιςαποφάσειςτουσυλλόγουδιδασκόντων

ως προς τη  Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

 Η Α’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: Υγιεινή διατροφή

Τίτλος: «Τρώω φρούτα και λαχανικά!»

Εργαστήριο 1ο : Πυραμίδα διατροφής

Εργαστήριο 2ο : Φτιάχνω το αγαπημένο μου φρούτο!

Εργαστήριο 3ο :  Ένα μήλο την ημέρα….

Εργαστήριο 4ο : « Στο χορό των μπιζελιών»

Εργαστήριο 5ο :  «Η εξομολόγηση των φρούτων και των λαχανικών»

Εργαστήριο 6ο : Τα κάναμε «Φρουτοσαλάτα»

Εργαστήριο 7ο :Το φιδάκι της διατροφής

 

Η Β’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη

Τίτλος: “Τα χέρια μας δεν είναι για να δέρνουμε”

Εργαστήριο1ο : Χωρίζουμε…

Εργαστήριο 2ο :Ανάγνωση βιβλίου

Εργαστήριο 3ο :Με τα χέρια μπορούν να…

Εργαστήριο 4ο :Νιώθω, εκφράζομαι, δημιουργώ

Εργαστήριο 5ο :Εκφραζόμαστε μέσα από την τέχνη

Εργαστήριο 6ο :Επικοινωνούμε τις ιδέες μας

Εργαστήριο 7ο :Αξιολόγηση-αναστοχασμός

 

Τα τμήματα Γ1’ και Γ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Γνωρίζω καλύτερα το σώμα μου- Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.

Τίτλος: Μαθαίνω να αγαπώ και να προστατεύω τον εαυτό μου.

Εργαστήριο 1ο: Ποιος είμαι;                                                         

Εργαστήριο 2ο + 3ο: Ασφαλές άγγιγμα                                                        Εργαστήριο 4ο + 5ο : Το σώμα μου είναι δικό μου                                      Εργαστήριο 6ο : Βοήθεια . . . κινδυνεύω                                                  Εργαστήριο 7ο : Αναστοχασμός

Τα τμήματα Δ1’ και Δ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Οδική ασφάλεια (Υγεία)

Τίτλος: Μες στους δρόμους περπατώ, ασφαλώς κυκλοφορώ.

Εργαστήριο 1ο :«Ας γνωριστούμε»

Εργαστήριο 2ο: «Πινακίδες σήμανσης-Φωτεινοί σηματοδότες»

Εργαστήριο 3ο: «Μέσα στο παιχνίδι δρω-Ασφαλώς κυκλοφορώ»

Εργαστήριο 4ο: «Ασφαλώς κυκλοφορώ με το ποδήλατο»

Εργαστήριο 5ο: «Κυκλοφορώ ως επιβάτης με ασφάλεια»

 

Τα τμήματα Ε1’ και Ε2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική:Ψυχική και συναισθηματική υγεία.                                                                                         Τίτλος: Θετική Σκέψη … Αισιόδοξο Μέλλον!                                             

Εργαστήριο 1ο :Ας γνωριστούμε καλύτερα! Αναγνωρίζουμε, εκφράζουμε και  κατανοούμε τα συναισθήματά μας!                                                  

Εργαστήριο 2ο : Εκφραζόμαστε μέσα από την Τέχνη! Βιώνουμε συναισθήματα!                                                                                         Εργαστήριο 3ο : Πορευόμαστε στη ζωή με καλοσύνη και ευγνωμοσύνη! Εργαστήριο 4ο : Μαθαίνω να αγαπώ!                                              

Εργαστήριο 5ο : Ο δυνατός μου χαρακτήρας!                                    

Εργαστήριο 6ο : Καλή Υγεία – Θετική Στάση Ζωής                    

Εργαστήριο 7ο : Αξιολόγηση. Αναστοχασμός. Με θετική στάση, αυτοβελτιώνομαι και οραματίζομαι ένα αισιόδοξο μέλλον!

Τα τμήματα ΣΤ1’ και ΣΤ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική:  Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση                                                                                    Τίτλος:  «Μεγαλώνω και αλλάζω»

Εργαστήριο 1ο : Ο φίλος μου το φύλο

Εργαστήριο 2ο : Από το κορίτσι στη γυναίκα

Εργαστήριο 3ο : Από το αγόρι στον άνδρα

Εργαστήριο 4ο : Διαφορετικοί από το άλλο μας μισό

Εργαστήριο 5ο : Ο  καρπός της αγάπης, ο άνθρωπος

·            

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Φροντίζω το Περιβάλλον

Η Α’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος: « Τίποτα για πέταμα.Τα παλιά γίνονται καινούρια»

Εργαστήριο 1ο :Τι γίνεται με τα άχρηστα αντικείμενα:

Εργαστήριο 2ο : Παρατηρούμε τι γίνεται γύρω από το σχολείο μας.

Εργαστήριο 3ο :Πώς αξιοποιούμε τα σκουπίδια μας.

Εργαστήριο 4ο : Παίζουμε ανακυκλωμένο κουκλοθέατρο!

Εργαστήριο 5ο :Το ρομπότ της τάξης μας ο Ανακυκλούλης!

Εργαστήριο 6ο : Τα χρήσιμα άχρηστα!

Εργαστήριο 7ο:Το τραγούδι της ανακύκλωσης.

 

Η Β’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: Φυσικές καταστροφές-Πολιτική προστασία

Τίτλος: “Σεισμός! Μη σε πιάνει πανικός!”

Εργαστήριο 1ο : Τι είναι ο σεισμός;

Εργαστήριο 2ο :Ο μύθος του Εγκέλαδου

Εργαστήριο 3ο :Έσω έτοιμος/η πριν τον σεισμό

Εργαστήριο 4ο :Τι κάνω κατά τη διάρκεια του σεισμού;

Εργαστήριο 5ο :Τι πρέπει να κάνω μετά τον σεισμό;

Εργαστήριο 6ο :Αξιολόγηση-πόσο έτοιμος/η είμαι σε περίπτωση σεισμού;

 

Τα τμήματα Γ1’ και Γ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος: Η δημιουργική ευφυΐα του ανθρώπου

Εργαστήριο 1ο: Παγκόσμια μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς.  

Εργαστήριο 2ο + 3ο:Ταξιδεύω και θαυμάζω τον τόπο μου.          

Εργαστήριο 4ο + 5ο : 18 Ελληνικά Μνημεία στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς .                                                              

Εργαστήριο 6ο : Ένα μαγικό ταξίδι με τα δικά τους μάτια.

 

Τα τμήματα Δ1’ και Δ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Οικολογική συνείδηση-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά

Τίτλος: Φυσικός οδηγός του τόπου μας: η τοπική μας φυσική κληρονομιά

Εργαστήριο 1ο : « Μαζί δουλεύουμε καλύτερα»

Εργαστήριο 2ο: « Τοπική βιοποικιλότητα και γεωποικιλότητα»

Εργαστήριο 3ο : «Φυσικοί τοπικοί τουριστικοί προορισμοί»

Εργαστήριο 4ο : «ΠΡΟΣΟΧΗ! Η φυσική κληρονομιά μας απειλείται»

Εργαστήριο 5ο : « Παιχνίδι ρόλων»

Εργαστήριο 6ο : «Η παρουσίαση της εργασίας μας»

Εργαστήριο 7ο: «Αναστοχασμός-Αξιολόγηση»

 

Τα τμήματα Ε1’ και Ε2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική:Κλιματική αλλαγή, φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία.                                                                                         Τίτλος: Πλημμύρες....ένας φυσικός κίνδυνος!                                           Εργαστήριο 1ο : Μια εικόνα ...χίλιες λέξεις!                                                Εργαστήριο 2ο : Οι πλημμύρες και εμείς.                                                                                      Εργαστήριο 3ο : Το διαδίκτυο μιλάει για τις πλημμύρες.                 Εργαστήριο 4ο : Το τι το πώς και το γιατί των πλημμυρών.                                              Εργαστήριο 5ο + 6ο :Προστατεύομαι και ενημερώνομαι για τις πλημμύρες.                 Εργαστήριο 7ο : Τι μάθαμε , τι κερδίσαμε;

Τα τμήματα ΣΤ1’ και ΣΤ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

  Τίτλος:  « Ο Χριστός κι ο τόπος μας »

Εργαστήριο 1ο : Ο Χριστιανισμός φτάνει στην Εύβοια

Εργαστήριο 2ο : Στα δύσκολα τα χρόνια…

Εργαστήριο 3ο : Ο Χριστιανισμός και η καθημερινή ζωή

Εργαστήριο 4ο :Εύβοια : «σπίτι»  Αγίων

Εργαστήριο 5ο :Ο αρχαιολόγος μιλάει

Εργαστήριο 6ο :Οι ναοί μας, το σπίτι μας!

Εργαστήριο 7ο : Φτιάχνοντας τον Οίκο του Θεού!

 Για να δείτε τη διαδικτυακή συνάντηση του Μητροπολίτη Χαλκίδας, Ιστιαίας και Β. Σποράδων κ. Χρυσόστομου με τα Στ΄1 και Στ΄2 τμήματα του σχολείου μας πατήστε εδώ

 Για να δείτε την εκπαιδευτική εκδρομή - δράση των Στ΄1 και Στ΄2 τμημάτων στο Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού στο Προκόπι Εύβοιας πατήστε εδώ

 

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Η Α’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: «Κανένας άνθρωπος χωρίς δικαιώματα»

Εργαστήριο 1ο : Ας γνωριστούμε πάλι!

Εργαστήριο 2ο :Τι χρειαζόμαστε για να ζήσουμε.

Εργαστήριο 3ο : Δικαιώματα, ανάγκες , επιθυμίες.

Εργαστήριο 4ο :Τα δικαιώματα των παιδιών.

Εργαστήριο 5ο : Θέλω να σε βοηθήσω.

Εργαστήριο 6ο : Κινούμενα σχέδια για τα δικαιώματα.

Εργαστήριο 7ο :Έχω δικαίωμα!

 

Η Β’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Τίτλος: “Αδέσποτη φροντίδα”

Εργαστήριο 1ο : Ποιες είναι οι ανάγκες των ζώων και πώς πρέπει να είναι η συμπεριφορά μας απέναντί τους;

Εργαστήριο 2ο : Τι είναι φροντίδα; Φροντίδα των αδέσποτων ζώων-Γινόμαστε εθελοντές

Εργαστήριο 3ο : Εθελοντικές Οργανώσεις για τα αδέσποτα

Εργαστληριο 4ο : Επικοινωνώ τις ιδέες μου

Εργαστήριο 5ο : Αξιολόγηση-αναστοχασμός

 Για να δείτε τη δράση "Αδεσποτάκια, οι φίλοι μας" πατήστε εδώ.

Τα τμήματα Γ'1 και Γ' 2 θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι    

Εργαστήριο 1ο :Ένα σχολείο για όλους !                                            

Εργαστήριο 2ο :Φόρεσε τα παπούτσια του άλλου!                               

Εργαστήριο 3ο + 4ο  :Αρκεί να το θες με την ψυχή σου!                      

Εργαστήριο 5ο : Μία ζωή με ποιότητα                                           

Εργαστήριο 6ο : Όλοι έχουν δικαιώματα                                            

Εργαστήριο 7ο : Αναστοχασμός

Τα τμήματα Δ1’ και Δ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική:

Τα ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: Τα δικαιώματα των παιδιών                                         

Εργαστήριο 1ο : « Ας γνωριστούμε καλά»                                          

Εργαστήριο 2ο : «Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει»                        Εργαστήριο 3ο:«Επιθυμίες, ανάγκες αλλά και δικαιώματα»                    Εργαστήριο 4ο : «Είμαι παιδί, έχω δικαιώματα»                                  

Εργαστήριο 5ο :  « Έχουν όλα τα παισιά τα ίδια δικαιώματα»                 

Εργαστήριο 6ο :  « Αναστοχασμός-Αξιολόγση. Πώς μπορώ να βοηθήσω;»

Τα τμήματα Ε1’ και Ε2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Εθελοντισμός                                                                                                           Τίτλος: Παραμένω ενεργός                                                                                  

Εργαστήριο 1ο : Μαθαίνω για τον εθελοντισμό.                           

Εργαστήριο 2ο : Είναι ή δεν είναι εθελοντισμός;                           

Εργαστήριο 3ο : Τι είναι για σας εθελοντισμός;                                       Εργαστήριο 4ο : Το κολάζ του εθελοντισμού!                                           

Τα τμήματα ΣΤ1’ και ΣΤ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική:  Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα                                                                                    Τίτλος: « Η πατρίδα μου, ένας τόπος για όλους μας»

Εργαστήριο 1ο : Διαφορετικοί μα ίσοι

Εργαστήριο 2ο : Η πατρίδα μου είναι μια αγκαλιά

Εργαστήριο 3ο : Νόμοι και κανόνες, τι είναι πάλι τούτο;

Εργαστήριο 4ο : Γίνομαι κι εγώ νομοθέτης για μια μέρα.

Εργαστήριο 5ο : Είμαι εδώ για όποιον με χρειάζεται.


Για να δείτε τη δράση των Στ΄1 και Στ΄2 τμημάτων με τον δικηγόρο – Νομικό Σύμβουλο του Δήμου Χαλκιδέων κ. Κασσαβέτη Νικόλαο πατήστε εδώ.

 Για να δείτε τη δράση των Στ΄1 και Στ΄2 τμημάτων με τον Πολιτικό Μηχανικός Τ.Ε. και Αντιδήμαρχο του Δήμου Χαλκιδέων κ. Νέζη Ιωάννη πατήστε εδώ

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Η Α’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: «Απλές δραστηριότητες steam για μικρούς επιστήμονες»

Εργαστήριο 1ο :Σύννεφα βροχής με αφρό ξυρίσματος.

Εργαστήριο 2ο :Τα σταφύλια που χορεύουν.

Εργαστήριο 3ο :Νερό που κυλάει στο σκοινί.

Εργαστήριο 4ο :Καταπέλτης από ξυλάκια.

Εργαστήριο 5ο :Το δέντρο της αλφαβήτας.

Εργαστήριο 6ο :Τρισδιάστατη τέχνη με ξυλάκια.

Εργαστήριο 7ο :Μαρμάρινο χαρτί.

 Για να δείτε το πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας κι Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της Α' Δημοτικού πατήστε εδώ.

Η Β’ τάξη θα ασχοληθεί με την υποθεματική: Επιχειρηματικότητα-Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος:  “Παλιά επαγγέλματα ζωντανέψτε”

 

Εργαστήριο 1ο : Γνωριμία με τα παλιά επαγγέλματα

Εργαστήριο 2ο : Εξαφάνιση επαγγελμάτων-Συζήτηση

Εργαστήριο 3ο : Δραματοποίηση παλιών επαγγελμάτων

Εργαστήριο 4ο : Τι θα ήθελα να γίνω;

Εργαστήριο 5ο : Διατυπώνω και γραπτά τις απόψεις μου

Εργαστήριο 6ο : Αξιολόγηση

 

Τα τμήματα Γ1’ και Γ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας  Γνωριμία με επαγγέλματα                                                                                             Τίτλος: Ο δρόμος προς την κορυφή

Εργαστήριο 1ο :Τι θέλω να γίνω, όταν μεγαλώσω;                       

Εργαστήριο 2ο :Γνωριμία με τα επαγγέλματα                                 

Εργαστήριο 3ο :Επαγγέλματα που χάνονται                                        

Εργαστήριο 4ο :Αναζήτηση εργασίας                                                  

Εργαστήριο 5ο :Ποιο είναι το κατάλληλο επάγγελμα                          

Εργαστήριο 6ο :Εγώ επιλέγω!                                                              

Εργαστήριο 7ο : Αναστοχασμός

Για να δείτε τις δράσεις του Γ΄1 τμήματος στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  πατήστε εδώ.

Για να δείτε τις δράσεις του Γ΄2 τμήματος στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  πατήστε εδώ.


Τα τμήματα Δ1’ και Δ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: STEM

Τίτλος: Η σχολική τάξη συναντά τον Επιστήμονα                            

Εργαστήριο 1ο: Δραστηριότητες αφόρμησης  «Γίνομαι Επιστήμονας»,«Τι άραγε κάνουν οι επιστήμονες», «Πώς εκφράζεται ένας επιστήμονας»            Εργαστήριο 2ο: «Παντομίμα»                                                                      Εργαστήριο 3ο  :«Τα κουτιά του μυστηρίου»                                              Εργαστήριο 4ο : Επιστημονικό «taboo»                                             

Εργαστήριο 5ο :  «Μικροί πολίτες του σήμερα», Τα παιδιά σε ρόλο επιστήμονα για την κλιματική αλλαγή                                          

Εργαστήριο 6ο :«Ολοκληρώνοντας τη συνάντηση της σχολικής τάξης με τον Επιστήμονα»

 Για να δείτε τις δράσεις των Δ΄1 και Δ΄2 τμημάτων στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πατήστε εδώ.

Τα τμήματα Ε1’ και Ε2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική:

Υποθεματική: STEM – Εκπαιδευτική και Ρομποτική

Τίτλος: Το ηλιακό μας όχημα

Εργαστήριο 1ο: Η σπουδαιότητα της ηλιακής ενέργειας.

Εργαστήριο 2ο : Σκεπτόμενος πολίτης

Εργαστήριο 3ο : Σκέφτομαι ως Φυσικός και ως Μηχανικός

Εργαστήριο 4ο : Κάνω γνωστό


Για να δείτε τις δράσεις στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων των Ε΄1 και Ε΄2 τμημάτων πατήστε εδώ

6ο εργ

Τα τμήματα ΣΤ1’ και ΣΤ2’ θα ασχοληθούν με την υποθεματική: Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας  Γνωριμία με επαγγέλματα                                                                                                                                                                                  Τίτλος: « Μπορώ και θέλω να καθορίζω το μέλλον μου »

Εργαστήριο 1ο : Εργάζομαι

Εργαστήριο 2ο: Συν - Εργάζομαιμε τη φύση

Εργαστήριο 3ο : «Στύβω» το μυαλό μου

Εργαστήριο 4ο : Ετοιμάζοντας το μέλλον

Εργαστήριο 5ο : Ένα κι ένα κάνουν δύο!

Εργαστήριο 6ο :Επενδύω στον τόπο μου

Εργαστήριο 7ο : Όταν μεγαλώσω, θα γίνω…

 

 

 

 

 

 

 

 

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

·       Αύξηση συνεργασιών μεταξύ εκπαιδευτικών.

·       Βελτίωση του ήδη πολύ καλού κλίματος μεταξύ των εκπαιδευτικών.

·       Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολείο.

·       Αύξηση της ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά προβλήματα.

·       Ειρηνική επίλυση συγκρούσεων.

·       Βελτίωση θεμάτων προσωπικής ζωής των μαθητών (διατροφή – σχέσειςκ.λ.π.).

·       Βελτίωση της δημιουργικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών.

·       Αύξηση της υπευθυνότητας και της πρωτοβουλίας των μαθητών.

Ειδικότερα οφέλη

·        Ενίσχυση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων μέσα από την κατάλληλη προσαρμογή των δραστηριοτήτων  ανάλογα με τις απαιτήσεις τους.

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

§  Βελτίωση σχέσεων μεταξύ των μαθητών.

§  Δέσιμο ομάδας της τάξης.

§  Βελτίωση σχέσεων μεταξύ οικογένειας και σχολείου.

§  Περισσότερη συμμετοχή των γονέων σε δραστηριότητες μαζί με μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

§  Αναβάθμιση του ρόλου του σχολείου στις απόψεις των γονέων.

§  Χαρά των μαθητών από τη συμμετοχή των γονέων τους σε δράσεις τουσχολείου τους.

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Ø  Ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της συνεργασίας με την τοπικήκοινότητα.

Ø  Ανάπτυξη του δικτύου συνεργασιών του σχολείου με φορείς.

Ø  Αναβάθμιση του ρόλου του σχολείου στην τοπική κοινότητα.

Ø  Διαμόρφωση και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου.

Ø  Συνεργασία κι αλληλεγγύη της τοπικής κοινότητας.

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

 Όλες οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες και στις ιδιαιτερότητες των μαθητών.

Φορείςκαιάλλεςσυνεργασίεςπουθαεμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

Συνεργασία με Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, Υπεύθυνους
Σχολικών Δραστηριοτήτων, το Σύλλογο Γονέων, όμορες σχολικές
κοινότητες, Κέντρα Πρόληψης, εκπροσώπους
επιστημονικών φορέων, επιστημονικούς και επαγγελματικούς
συλλόγους, εμπειρογνώμονες σε θέματα ενδιαφέροντος,
εκπροσώπους και φορείς της κοινωνίας των πολιτών,
συγγραφικές ομάδες του εκπαιδευτικού υλικού του
αποθετηρίου

Τελικάπροϊόντα

(ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

 Παραμύθι « Μια ξεχωριστή παρέα.»

Εικονογράφηση παραμυθιού από μαθητές .

Κατασκευή αφισών , δημιουργία κολάζ.

Κατασκευή ηλιακού οχήματος.

Δημιουργία βιογραφικού.

Δημιουργία συμβολαίων εθελοντών μαθητών.

Πειράματα.

Σύνθεση ερωτηματολογίων.

Συνεντεύξεις από επαγγελματίες. (δικηγόρο, μητροπολίτη, πολιτικό μηχανικό ,αντιδήμαρχο)

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

 Διαδίκτυο (άντληση πληροφοριακού υλικού και παρουσίαση βίντεο)  , παραμύθια, λογοτεχνικά βιβλία

 


 

 

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων

Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

Μέσα από την υλοποίηση των δραστηριοτήτων οι μαθητές προώθησαν συνεργατικές στρατηγικές, εκδήλωσαν προβληματισμούς ιδέες συναισθήματα και λειτούργησαν ομαδικά.

Οι μαθητές άντλησαν και επεξεργάστηκαν πληροφορίες από το διαδίκτυο, συνεργάστηκαν δημιουργικά , ανέπτυξαν τη δημιουργική σκέψη, δεξιότητες επικοινωνίας και εποικοδομητικού διαλόγου μοιράζοντας σκέψεις και προβληματισμούς.

Οι μαθητές έμαθαν τι σημαίνει εθελοντισμός και ανθρώπινα δικαιώματα μέσα από βιωματικές συζητήσεις και  σύνθεση ερωτηματολογίων.

Ανέπτυξαν την ενσυναίσθηση και ευαισθητοποιήθηκαν πάνω σε θέματα που σχετίζονται με τις έννοιες του αλληλοσεβασμού και  της διαφορετικότητας.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν μεθοδικά και εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από την επιτυχή συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες. Επεξεργάστηκαν πληροφορίες και ανέπτυξαν κριτική σκέψη.

Να οδηγηθούν στην αυτογνωσία , να καταλάβουν σε τι υπερτερούν και ποια είναι τα αδύναμα στοιχεία τους.

Επέλεξαν το επάγγελμα που θέλουν να ακολουθήσουν και ανακάλυψαν τι βήματα χρειάζονται για να φτάσουν στον επιδιωκόμενο στόχο. Τέλος έμαθαν να δημιουργούν το βιογραφικό τους.

Ήρθαν σε επαφή με επαγγελματίες.

 

2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

(σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών)

ως προς το σχολικό κλίμα γενικά

Ανάδειξη συνεργατικών πρακτικών, ενδυνάμωση σχέσεων – αλληλοσεβασμού, ομαδικότητας και ανταλλαγή καινοτόμων ιδεών.

Ως προς τη ανάπτυξη προς σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)

Συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική

διαδικασία. (μαθητές , γονείς, εκπαιδευτικοί, φορείς)

Παρουσίαση του προγράμματος στους γονείς των τάξεων

 

ως προς την τοπική κοινότητα

Διάχυση υλικού που προέκυψε μέσα από την υλοποίηση δραστηριοτήτων των προγραμμάτων.

3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος

Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα)

 

Απουσίες μαθητών – εκπαιδευτικών  λόγω νόσησή τους  από covid

Περιορισμός ομαδικών δραστηριοτήτων εξαιτίας των αυστηρών μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας.

Προτάσεις

Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)

       Επιμορφώσεις .

       Εμπλοκή με περισσότερους φορείς και  άλλες συνεργασίες  που θα εμπλουτίσουν τα προγράμματα.

       Διάχυση υλικού  περισσότερων δραστηριοτήτων.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου